Je důležité si předem stanovit, jakým účelem bude video sloužit a koho má oslovit. Bude to například reklamní video pro studenty, propagační video pro nové akademické programy nebo vzdělávací video pro specifický předmět?
Jakmile je jasný obsah videa, je třeba zvažovat jeho strukturu. Jak bude video prezentováno a jaké budou jednotlivé části? Přemýšlejte o tom, jak může být video strukturováno, tak, aby bylo co nejefektivnější a přehledné. Důležité je si rozmyslet, jak má být video dlouhé. V případě potřeby moderátora je třeba si jej zařídit, popřípadě se předem domluvit.
Před začátkem natáčení je dobré již vědět, na jaké platformě bude video uloženo. Na základě těchto informací zvolíme velikost videa, rozlišení atp. Mějte na paměti, že k dispozici máme pouze techniku vypsanou níže.
Následně je třeba si promyslet, jaký obsah bude do videa zahrnut. Může jít o rozhovory s lidmi, kteří jsou spojeni s danou oblastí, ukázky z lekcí nebo příklady projektů, které byly na univerzitě realizovány. Obsah videa je primárně na Vás, ale i tak je potřeba mít připravený samotný text, či scénář a veškeré materiály potřebné pro tvorbu videa (fotky, obrázky, grafy, animace atp.).
Je potřeba mít rozmyšleno, kde se bude video natáčet. Poskytujeme k dispozici naše studio na Fakultě strojní v místnosti UK 608. Zde máme bílé a zelené plátno (možno využití klíčování) a interaktivní tabuli s projektorem. Studio kvůli omezeným prostorám pojme maximálně 3 lidi na scéně – pro natáčení větší skupinky lidí v jiných prostorách ZČU je třeba se včas domluvit kvůli rezervaci prostor. Samozřejmě je možné po domluvě natáčet i venku.